Testen

Patroon testen.

Hallo iedereen op deze zonnige zondag.

Voor ik straks ga genieten van een langverwacht terrasje wil ik jullie eerst iets meer vertellen over een patroon dat ik mee mocht testen.

De Amicis van Solifantjes

Ik kende de patronen van Solifantjes enkel van foto's op hun pagina en eerlijk is eerlijk, deze spraken mij totaal niet aan.Tot ik een oproep zag op hun nieuwe patroon te testen waar ik instant verliefd op werd, deze was volledig mijn ding.

Nog nooit een patroon getest, wist dus totaal niet waar ik aan begon ๐Ÿ™ˆ, het eerste advies gebruik niet je beste stof, heb ik al volledig niet naar geluisterd, koppig dat ik ben nam ik ook niet gewoon een tricot, maar een mooie zachte French Terry van


Lycklig. Met deze jurk als resultaat. 
Deze zit dus uiteraard iets strakker doordat er minder stretch in zit +-25% maar zit toch heel goed en kan niet wachten om hem te dragen, ik maakte maat 36,maar natuurlijk de gebruiksaanwijzinging niet goed gelezen (was weeral maar keer te enthousiast) dus ik tekende er naadwaarde bij ๐Ÿ˜…dus eigenlijk is deze meer een 38,ook de mouwen zaten veel te strak, ik heb nogal zware bovenarmen, dus die zijn ondertussen veranderd naar maat 38 lees 40...
Dit is trouwens de dress versie, ik ben 1,74m dus meet je best hoe lang je wilt dat de dress versie komt, zodat je eventueel een paar cm langer of korter kan maken naar jouw smaak. 
Vast besloten om de 2de versie alles goed optevolgen ging ik terug aan het werk. 
Deze keer eerst alles goed nagelezen, tricot stof gebruikt, maar... Ja tuurlijk de berichten in de test groep op Facebook niet opgevolgd, resultaat, niet gelezen dat ik mijn high hip maat(bovenste puntje van je heup) moest verbreden naar maat 40 en terug de dress lengte moest maken. Ik heb dus de dress verlengd.. Waarom vraag je, je waarschijnlijk af, ja weet het zelf ook niet eigelijk. Omdat ik dat persoonlijk een betere lengte vind die meer bij mij past... Maar dat was natuurlijk de bedoeling niet. 
dit is het resultaat, ook deze vind ik dus super, oooh ook gezien dat er geen mouwen inzitten bij mij 

๐Ÿ˜. 
Ik denk dat de ontwerpsters ondertussen spijt hadden dat ze mij hadden uitgekozen. 
Want heb ondertussen ook nog moeilijk gedaan ivm de Fbb(full buste adjustment) ik geraakte er niet wijs uit, ik ben gewoon dat dit op het patroon zelf geprint staat, hier was dit niet het geval, je moet het patroon verknippen en zelf aanpassen, ik heb er toch wel even mee gesukkeld om dit goed te krijgen, maar eenmaal je de truc te pakken hebt, is dit een heel goede methode om je Fbb op de perfecte plaats te krijgen. 
De 3de versie heb in eindelijk alles gevolgd zoals het moest, maar was voor mij persoonlijk mijn slechtste resultaat en die foto ga ik jullie dus ook niet tonen. Het moest te rap gaan en ik werk niet goed onder druk, zodat er vanalles mis ging. 
4de en laatse versie 

ale voor mij laatse versie geworden, ik had nu wel kleedjes genoeg in dezelfde versie, die moest de midi worden (tot onderste stuk van je onderbeen) ๐Ÿ˜œ maar tuurlijk moest hier ook weer iets fout gaan, gat in de zoom geknipt en moeten verkorten. Zowieso ook bij deze versie goed nameten tot waar jij wilt dat deze midi komt ik moest toch al 6,5cm verlengen. 



Na al de kleedjes heb ik op eigen initiatief toch nog een T-shirt gemaakt ook en I just love it ๐Ÿ˜
Het patroon is dus echt een aanrader, maar meet je goed op en pas je patroon aan, aan je maten, wees niet koppig zoals mij 
Het is echt een heel makkelijk patroon dat heel snel klaar is, met voldoende uitleg voor zelfs iedere beginner. 

Nog in sale tem 10 /05
En in heb alvast nog een patroon aangekocht van Solifantjes, ben vanaf nu een overtuigde volger. 

Nu laat ik jullie gerust, is lang genoeg geworden. 
Ben jij trouwens fan van 1 vd stofjes die in gebruikte Ze staan in promo tem 12/05





Reacties

Populaire posts